Виховні заходи


Конституційні права і обов’язки громадян України
  
Конкурс правознавців
Мета: популяризація правових знань, удосконалення практичних навичок з їх застосування; розвиток кмітливості, уважності школярів; виховувати в школярів зацікавлення щодо правових знань.
Обладнання: ,папір А-4, маркери, роздатковий матеріал, ілюстрації
I Вступне слово вчителя
І. Вступне слово вчителя.
Шановні друзі!
Ми запрошуємо Вас до подорожі у світ права! Право – це важливе досягнення цивілізації, що виникло ще в давнину і протягом тривалого часу впливало і впливає на життя суспільства в цілому й кожної людини зокрема.
Користування житлом, купівля речей, проїзд у транспорті, заощадження у банку, відвідування школи, професійна діяльність – це різні форми участі особи у правовідносинах, що регулюються встановленими державою правилами – нормами права. Загалом більшість звичних форм нашої повсякденної поведінки передбачені й регламентовані правом, хоча ми і не сприймаємо  їх як такі. Знання та свідоме застосування правових норм робить життя людини ефективним, безпечним, а отже і більш щасливим.
ІІ. Організаційний момент.
    Перш ніж почати наш турнір, хочу представити вам, наше журі (привітаємо їх!):
1. ……………………….
2. ……………………..
Наше журі буде уважно слідкувати за дотриманням правил, підраховуватиме бали та визначить переможців.
        Всі учасники гри повинні знати такі правила:
1.       За порушення дисципліни – підказку, викрики – журі має право зняти з команди від 1 до 5 балів.
2.       Кому почати гру визначаємо жеребкуванням.
3.       Цінність запитань у балах оголошує ведучий.

На сьогоднішньому турнірі будуть проведені такі конкурси:
  1. Знайомство.
  2. Юридичний марафон.
  3.  Інсценування ситуації.
  4. Відгадай сищика
  5. Конкурс капітанів.
  6. Чорний ящик
  7. Конкурс глядачів
Турнір буде проходити у формі змагання, то ж нехай переможе сильніший!
Жеребкування
Складіть слово із запропонованих букв: АРЕСКПЛУІБ
1 конкурс «Знайомство»
Команди озвучте назву своєї команди, правове гасло, яке ви обрали та капітана команди.  Максимальна кількість балів – 2 бали.
1 команда__________________________________________________
2 команда__________________________________________________
3 команда__________________________________________________
2 конкурс «Юридичний марафон»
Кожна правильна відповідь – 1 бал
1. Запитання першій команді:
  1. Гімназія та школа – це юридична чи фізична особа? (Юридична)
  2. Здатність особи своїми діями здійснювати права та обов'язки. (Дієздатність.)
  3. Стихійне лихо – це дія чи подія? (Подія)
  4. Яка галузь права регулює відносини, пов’язані із забрудненням атмосфери? (Екологічне право)
  5. Соціальні відносини, що регулюються нормами права – це … (Правовідносини)
  6. Яка наступає відповідальність, якщо чоловік украв фотоапарат у магазині?
  7. Правила поведінки, що встановлює церква для віруючих. (Релігійні норми)

Запитання другій команді:
  1. Адміністративне правопорушення – це проступок чи злочин? (Проступок)
  2. Закріплена в законодавстві здатність особи мати юридичні права і нести юридичні обов’язки. (Правоздатність.)
  3. Група осіб пограбували банк – це дія чи подія?
  4. Яка галузь права регулює майнові та деякі немайнові відносини? (Цивільне право)
  5. Нормативні акти правотворчих органів, що видаються на основі закону. (Підзаконні акти)
  6. Який вид відповідальності настає за порушення правил для пішоходів? (Адміністративна)
  7. Що регулює найбільш важливі суспільні відносини – норми права чи моралі? (Права)

Запитання третій команді:
  1. Кожна людина від народження є фізичною чи юридичною особою? (Фізичною)
  2. Будь-яке суспільне небезпечне протиправне, винне діяння чи бездіяльність, що спричиняє юридичну відповідальність. (Правопорушення)
  3. Хлопець і дівчина одружилися – це дія чи подія?
  4. Яка галузь права регулює стосунки між дітьми та батьками? (Сімейна)
  5. Нормативно-правовий акт вищого законодавчого органу, що приймається в особливому порядку. (Закон)
  6. Який вид відповідальності настає за порушення трудової дисципліни? (Дисциплінарна)
  7. До якого виду правил належить той факт, що ви навчаєтеся у школі? (Установлені державою
3. Впізнай знаменитих сищиків.
Умови:
команди відповідають по черзі;
- за правильну відповідь – 4 бали;
- за відповідь групи підтримки – 2 бали.
1 питання 1 команди: Національність – бельгієць. Зовнішність: яйцеподібний череп, частково вкритий темним волоссям, гігантські вуса, уважні очі.
 (Еркюль Пуаро)
1 питання 2 команди: Гострий пронизливий погляд, тонкий орлиний ніс, надає обличчю вираз живої енергії і рішучості, квадратний, трохи виступає вперед підборіддя, руки вічно в чорнилі і плямах від різних хімікалій.
(Шерлок Холмс)
1 питання 3 команди: Середніх років. Одягнений в цивільне 50-х років. Улюблений вислів: «Я так сказав». Прямий начальник інспектора карного розшуку Шарапова. Грає Володимир Висоцький.
(Гліб Жеглов)
2 питання 2 команди: Літній. Навіть старий. Живе в селі. Дільничний інспектор. Гроза порушників дисципліни. Мудрий порадник для всіх. Молодь про нього пише коломийки. Грає А. Жаров
(Аніскін)
4 конкурс  «Інсценування ситуації»
- Завдання кожної команди обрати, обговорити між собою,  інсценізувати та пояснити ситуацію, в якій би порушувались
1 команда — правила, установлені державою;
2 команда — правила, що формуються внаслідок багаторазового повторення в житті людей;
3 команда – правила, установлені окремими організаціями
Для підготовки завдання – 2 хвилини
Максимальна кількість балів – 5 балів
5 конкурс «Конкурс капітанів»
Уявіть ситуацію, що ви прийшли в школу і побачили оголошення: «Сьогодні правила в нашій школі не діють».
Чи хотіли б ви навчатися в такій школі?
Якщо «так», то чому?
Якщо «ні», то чому?
Чому необхідно дотримуватися правил у школі?
Для обговорення завдання – 2 хвилини.
Максимальна кількість балів – 5 балів
6 конкурс «Чорний ящик»
1.  Цей предмет має правильну форму. За нього часто вмирають люди. Спочатку відігравав роль «символу влади». В середні віки використовувались для різноманітного призначення та часто виступали в якості символів для численних знатних родів, виробничих гільдій, різноманітних міст, релігійних утворень тощо. Являється одним із символів держави.  Що в чорному ящику?  (Прапор)

2. Вона убиває щорічно 5,4 млн осіб. Тобто 1 з 10 смертей у світі спричинена саме нею. Ця убивця з’явився ще 2000 років до нашої ери. Якщо в громадському місці людину побачать із нею, то тільки оштрафують. Що в чорному ящику? (Цигарка)

3. У чорному ящику лежить предмет, який із латинської означає «установлення», «устрій», «порядок», цей предмет має найвищу юридичну силу в Україні. Що в чорному ящику?  (Конституція України)


Конкурс глядачів
Правильна відповідь – 1 бал, яка зараховується тій команді, вболівальник якої дав правильну відповідь на питання
1. Ще зовсім недавно молоді японські дружини намагалися виконувати домашні роботи правою рукою. Особливо в тому випадку, якщо вони робили щось на очах у чоловіка. Чому їм не подоб’алася ліва рука?
(В Японії до недавнього часу чоловік міг розлучитися з дружиною, дізнавшись, що вона - лівша).
2. У 1540 році в іспанському місті Гірман пройшов судовий процес. Підсудну визнали винною у псуванні виключно цінного килима вартістю в 10000 доларів. Злочинницю засудили до смертної кари шляхом відрубування голови. Та оголосили, що її родичі й одноплемінники назавжди  виганяються з королівства. Хто ця злочинниця?
(Моль. ).
4. Коли стародавній грек бачив, що жінка йде на базар, він проводжав її словами: «Мовчи, жінко!» Чому треба було мовчати?
(У роті були гроші.)
4. З чого починається закон? (Із літери «З»)
5. Талант людина отримує від Бога. А що свідомо дають їй батьки? (Ім’я)
Коментар ведучого. Відповідно до ст. 7 Конвенції ООН про права дитини, «дитина… від моменту народження має право на ім’я…», а у ст. 146 Сімейного кодексу України прямо зазначено, що «ім’я дитини визначають за згодою батьків». Отже, надання імені дитині справді є свідомим кроком її батьків.
6. Яким чином можна зняти колесо чужого велосипеда без будь-яких правових наслідків для себе? (Фотоапаратом)
Ведучий.  Життя є автором багатьох цікавих запитань, на які людина натрапляє у повсякденні.
 7. Що потрібно робити, коли бачиш зеленого чоловічка? (Переходити вулицю)
Коментар ведучого.  Правила дорожнього руху є тією частиною адміністративного права, з якою ми стикаємося у повсякденному житті найчастіше — дорогою до школи та із школи, рухаючись на велосипеді або з батьками в автомобілі тощо.
 8. Двоє хлопців зіткнулися у дверях і ніяк не можуть розійтися. Хто з них повинен поступитися, якщо вік хлопців 10 і 12 років? (Зазвичай дорогу першим надає більш увічливий)
Коментар ведучого. Між нормами права і нормами моралі межа дуже тонка — від порушення норми моралі найчастіше пряма дорога до порушення правових норм.
9. Відсутність якого предмета перетворює хитромудрого в довговухого? (Відсутність квитка)
10. У якому випадку жінка не тільки може, а й зобов’язана подивитися у дзеркало? (У разі, коли жінка-водій, вона зобов’язана подивитися у дзеркало заднього виду)
 11. У Джеймса Кука воно було коротким, трохи довшим  — у Олівера Кромвеля, ще довшим — у Немировича-Данченка, проте його взагалі не було у Клеопатри, а у Папи Римського воно є, проте він ним ніколи не користується? (Прізвище)
12. Кого Бог ніколи не бачить, король бачить інколи, а проста людина — кожного дня? (Рівного собі)
Коментар ведучого. У ст. 1 Загальної декларації прав людини зазначено, що «всі люди народжуються... рівними у своїй гідності та правах». 
Ведучий. Ми вели мову про дотримання різних правил, норм поведінки, та жодного разу ще не згадали Основний Закон нашої держави — Конституцію України.
III Підбиття підсумків, нагородження переможців.
ІV. Підведення підсумків гри
Отже, я думаю, що через декілька хвилин, наше журі підрахує бали і оголосить команду переможницю. Надамо слово журі.
Нагородження переможців.

V. Заключне слово вчителя.
Сьогодні ви показали надзвичайний рівень ерудиції. Сподіваюся цей захід був для вас корисним. І ви більш краще тепер будете орієнтуватися в правових питаннях.
Дякую за увагу! Ви всі були молодці! До нових    зустрічей

Комментариев нет:

Отправить комментарий